PRIM Dakar – příběh od roku 2009

Sledujte s námi Dakar 2018

TOP STAR magazín s Tomášem Ouředníčkem

Od 35 min sledujte Tomáše Ouředníčka, který Vám povykládá o Dakaru. Všimnete si hodinek PRIM při Dakaru v autě naších skvělých kluků? Pěkně nám je otestovali! 😉

Heslo „Nikdy to nevzdám“ pomohlo Tomáši Ouředníčkovi Dakar dokončit

Od dětství sledoval úspěchy Karlů Lopraisů na Dakaru s kamionem, a protože Ivo Kaštan byl ve Velkém Meziříčí jeho soused, znal Tomáš Ouředníček i zákulisí závodů: „Když Ivoš jezdil, my jsme mu hlídali domeček, tak jsme jeho vyprávění měli z první ruky. A já jsem vždycky miloval auta, takže jsem po tom vždycky toužil,“ vzpomíná na své začátky s Dakarem.

Instagram: @barthracing

Ouředníček na Dakaru v duchu tisíckrát končil, ale nikdy to nevzdal

Tomáš Ouředníček si na Rallye Dakar užil spoustu dramatických okamžiků, přesto se na náročné soutěži dokázal probojovat až do cíle.

Tomáš Ouředníček přijel se svým Fordem na letošní Rallye Dakar s cílem zajet co nejlepší výsledek. Ten se mu ale rozplynul hned po první etapě a série technických problémů proměnila soutěž doslova v boj o přežití. „Říkal jsem si snad tisíckrát, že skončím. Ale jeli jsme tam s heslem ‘Nikdy to nevzdám’. Bylo to těžké,“ řekl závodník týmu South Racing CE.

ourednicek_sport_aktualne

Dakar 2018: Naražené koule, aneb nejlepší hlášky Josefa Macháčka

Se svéráznou upřímností a nadhledem komentoval letošní dění v Jižní Americe. Jeho vyhlášený humor nescházel takřka v cíli žádné z etap. Patrně to byl jeho poslední ročník. Pojďme si připomenout jeho nejlepší hlášky nebo příhody, které prožil na trase Lima – Córdoba.

„Měl jsem určité nervy a na sto padesátém kilometru mě ještě píchla vosa do hlavy, takže nic příjemného.“

Macháček skončil pod nejlepší desítkou a prosí o návrat do Afriky. Šéf týmu BARTH Racing je s výsledky spokojený

Závěrečná etapa měla 120 kilometrů a jednalo se o smyčku u města Córdoba. „Netušil jsem, že poslední den bude možná nejtěžší ze všech. Chtěl jsem uhájit dvanáctou příčku před Polákem Kamilem Wisnewskim. Mezi námi bylo devět minut, o které jsme bojovali. Kamil to pojal drsně,“ popisoval Josef Macháček, který celých 120 kilometrů musel soupeře stíhat. „Měl jsem to pod kontrolou, akorát jsem musel jet za ním v prachu. Když jsme dojeli, byli jsme zavalení a měli prach kolem pusy. Jsem rád, že jsem nakonec místo uhájil.“

Pětinásobný vítěz Dakarské rallye skončil ve 14. etapě šestnáctý a pojistil si dvanáctou příčku. Pošesté se tak v pouštní soutěži dostal do cíle, celkem se zúčastnil patnácti Dakarů, z toho pětkrát se radoval z vítězství. „No, v letošním roce to není nejlepší desítka. I tak to není špatné. Klíčová byla bohužel dvouhodinová penalizace z první etapy. Od té doby jsem na výsledek nebyl zas tak soustředěný,“ dodal 60 jezdec na čtyřkolce, pro kterého byl letošní ročník náročný. „Pocitů je hodně. Pořadatel se snažil po předchozích výtkách, že se z Dakarské rallye stává automobilová WRC, to udělat těžké. A to se mu podařilo.“

Ouředníček a Křípal v cíli nejtěžšího Dakaru vůbec

Tomáš Ouředníček a David Křípal úspěšně zakončili jubilejní 40. ročník Rallye Dakar, který je hodnocen jako jeden z nejtěžších v celé historii tohoto prestižního závodu. Tým South Racing Central Europe zajel v poslední etapě 19. čas a dovezl svůj Ford Ranger do cíle na celkové 33. pozici.

44 hodin jízdy téměř bez přestávky… Postup z úplně posledního místa… Uvíznutí v dunách s rozbitým startérem… Půlden závodu bez náhradních pneumatik… Tomáš Ouředníček by si ani v nejodvážnějších snech nedokázal představit, že by jeho pátý Dakar mohl být ještě dobrodružnější než předchozí čtyři dohromady. Se svým navigátorem Davidem Křípalem, který se Dakaru zúčastnil poprvé, zažili společně všechny vzestupy i pády tohoto maratónského závodu a často se pohybovali i na hranici ukončení účasti. Ale nikdy to nevzdali, nikdy si nepřipustili myšlenku, že by ze závodu odstoupili, ani tehdy, kdy se odstoupení jevilo jako jediné logické řešení. Dnes se jim konečně podařilo dosáhnout cílové pásky v Cordobě, po absolvování 119 měřených kilometrů poslední rychlostní zkoušky.

V jedenácté etapě si jezdci BARTH Racing pohoršili

Trasa vedla v okolí argentinského města Fiambalá, které je proslulé bílými písky. „Etapa byla velice náročná, jezdilo se po rozjetém feš-feš písku od kamionů,“ hlásil Josef Macháček, pětinásobný vítěz nejtěžší motoristické soutěže. „Do toho mám nachlazení, které se mi táhne už od Bolívie. Je to opravdu velice náročné.“ Včera zajel patnáctý nejrychlejší čas, na vedoucího jezdce ztrácí přes deset hodin.

Pozdrav z Fiambalá

11. etapa letošního ročníku Rallye Dakar nebyla pro Tomáše Ouředníčka a Davida Křípala vůbec jednoduchá. Ve světle toho, jak etapu zahájili, je 28. čas, který se jim podařilo zajet na 280 km dlouhé rychlostní zkoušce, fantastickým výsledkem. Navíc se jim v této etapě, zvané „Super Fiambalá“, podařilo postoupit v celkovém hodnocení na 35. místo.

„Dnešní ráno bylo drsné… Vstávali jsme brzy ráno a zjistili, že auto není připravené a mechanici na něm stále pracují. Dokonce to chvíli vypadalo, že nebudeme moci odstartovat, ale nakonec se podařilo auto nachystat právě včas na start. V průběhu rychlostky jsme v dunách zapadli, motor se zastavil, a dokonce přestal fungovat i startér. Nakonec nás jiné auto roztáhlo, a podařilo se nám nastartovat, ale ztratili jsme dost času.“

Velbloudí tráva nás naklepává jako řízky, tvrdí Macháček

Náročné pisty překvapily Josefa Macháčka, který 10. etapu dokončil na 11. místě. „V této oblasti v Argentině jsem už dlouho nebyl, na předešlých ročnících jsem totiž vždycky vypadl. Kdybych tušil, co mě tady čeká, tak bych na Dakarskou rallye snad ani nejel. Na takhle těžké etapy jsem se letos nepřipravil,“ hlásil Macháček, pětinásobný vítěz nejtěžší motoristické soutěže. „Čekaly nás nepříjemné výjezdy, kde je měkký písek prorostlý trávou. V takové míře to nikde jinde nenajdete.“ Jízda po takovém terénu je podle Macháčka ubíjející. „Nedá se tam jet rychle, neustále nás to nakopává ze sedačky, na ruce je to fyzicky velice náročné. Velbloudí tráva nás prostě naklepává jako řízky,“ doplnil 60letý závodník.

Dakar testuje motto posádky Ouředníček – Křípal „Nikdy to nevzdám“

40. ročník Rallye Dakar otestoval vytrvalost a bojovnost Tomáše Ouředníčka a Davida Křípala již několikrát. Ale sedmá etapa pro ně byla ta nejnáročnější. První část maratonské etapy je pořadateli právem označována jako největší výzva celé Rallye Dakar.

„Začátek etapy byl v pořádku a všechno se zdálo být fajn. Po několika kilometrech jsme ale najeli do hluboké řeky a Ford Ranger přestal jet. Pomáhal jsem tomu spojkou, ale po dalších pár kilometrech spojka přestala fungovat. Vypadalo to pro nás na konec Dakaru. Po několika hodinách přijel asistenční kamion. S pomocí Mathiase Behringera se nám podařilo spojku vyměnit. Nabrali jsme ale obrovskou časovou ztrátu a byli jsme úplně poslední.“

Macháček: Buď jsem zestárl, nebo konkurence zrychlila

Zkušeného jezdce na čtyřkolce nepotěšily jeho dosavadní výsledky. Po komplikacích na tratích a penalizacích drží 22. místo se ztrátou sedmi hodin na prvního. „Myslel jsem si, že se během etap víckrát podívám do top 10. Ale buď jsem zestárl, nebo všichni zrychlili,“ dodal Macháček, který ale poté přišel s vysvětlením: „Když jsem se podíval na nejlepší letošní jezdce, tak jsem to pochopil – jeden má o padesát kilo méně než já, druhý o třicet… V takto vyrovnané technice je každé sebemenší zlepšení znát. Ono se to pak nasčítá. Kluci ale opravdu jedou hlava nehlava.“

Úspěšné loučení s Peru

Středeční pátá etapa 40. ročníku Rallye Dakar nebyla prohlášena jednou z nejnáročnějších bezdůvodně. Největší výzvu 267 kilometrů dlouhé rychlostní zkoušky představovaly duny, které potrápily všechny posádky, včetně posádky Ouředníček – Křípal. Ta dnes dosáhla cíle na 40. pozici a postoupila na 44. místo v celkovém hodnocení.

Bez ohledu na to, jak moc se účastníkům rallye v Peru líbilo, byl dnešní den tím posledním, který tam strávili. Zítra posádky překročí hranici do Bolívie, aby po 758 kilometrech dosáhli hlavního města La Paz. Krajina se také změní, po dunách budou týmy tentokrát čelit horskému terénu.

Na závodníky BARTH Racing čeká náročný přejezd do Bolívie: z drsných dun do vysokých hor se sněhem!

Vyprahlé pouštní podmínky střídají andské hory. Dnešním cílem je dostat se do městečka La Paz, kde bude v pátek probíhat den volna. „Opět jedeme do zkur… Bolívie,“ dal Josef Macháček jasně najevo, že se netěší. „Už před startem čtvrteční etapy se dělají změny. Posouvá se čas, pořadatelé říkají, že bude na přejezdu hor mínus jeden stupeň. Nic hezkého nás tam nečeká,“ doplnil pětinásobný vítěz Rallye Dakar.

Dosavadní nejúspěšnější den Tomáše Ouředníčka

Čtvrtá etapa přinesla zatím nejlepší výsledek posádky Ouředníček – Křípal ve 40. ročníku Rallye Dakar. Tým South Racing Central Europe zajel 28. nejrychlejší čas v 330 kilometrů dlouhé rychlostní zkoušce, která bude úvodní částí maratónské etapy, a vybojoval si celkové 49. místo.

Mám naražené koule a nohu, popsal Macháček nepříjemný pád

Chci hlavně dojet,“ vytyčil si šedesátiletý matador Josef Macháček před startem jubilejního čtyřicátého ročníku Rallye Dakar jasný cíl. A od začátku dělá všechno pro to, aby si jej dokázal splnit, i když okolnosti mu to zrovna neulehčují. To platilo i ve čtvrté etapě, kdy zkušený závodník nabral velkou ztrátu. Nejprve totiž ze své čtyřkolky spadl, a pak mu selhala spojka, kterou musel měnit.

tyden_machacek

Prokletí čtvrtých etap

Právě ve čtvrté etapě během loňské Dakarské rallye musel Josef Macháček odstoupit ze soutěže. Vykloubil si totiž rameno a poranil nohu. Nepříjemný pád prožil 60letý matador také včera. „Dva kilometry před cílem jsem to poslal takovým způsobem, že je čtyřkolka zmuchlaná. Není to tak strašné ale. Přistál jsem držkou v kamení. Mám jen naražené koule a nohu,“ popisoval Macháček svým obvyklým způsobem karambol.

To však nebyla jediná komplikace, která ho na trase v obrovských peruánských dunách potkala. Macháček musel vyměnit spojku. „Byla obrovská klika, že během etapy se přejížděla silnice a kousek od ní se nacházelo servisní místo. Tam jsme mohli spojku vyměnit. Jinak by to byla konečná,“ doplnil Macháček z týmu BARTH Racing, který má v současné době 6 hodinovou ztrátu na prvního a je na 27. příčce. „To vůbec neřeším. Hodina sem, deset hodin tam. Já si jedu Dakar dojet. Na vítězství se prosím ptejte někoho jiného.

Konečně v závodním tempu!

Po dvou dnech plných technických problémů si Tomáš Ouředníček a David Křípal ve třetí etapě Rallye Dakar konečně mohli užít pravé závodní tempo a dovézt tak vůz Ford Ranger Dakar do cíle na průběžné 51. pozici, čímž v celkovém hodnocení postoupili na 58. příčku.

Macháček: Už se začalo závodit

Pětinásobný vítěz nejtěžší pouštní soutěže smazává dvouhodinovou penalizaci z úvodní etapy. Včera Josef Macháček zajel 16. nejlepší čas a celkově se posunul na 24. pozici. „V dunách bylo vidět stále hodně havárií. Většina jezdců už začala závodit, tahat. Měl jsem také namále, když jsem zabloudil. Najednou jsem se ocitl na dvou dvoumetrových seskocích. Jsem rád, že to čtyřkolka ustála. Vyvázl jsem z toho,“ popisoval svoji nejdramatičtější chvíli ze včerejšího dne. Cesta do z Pisca do San Juanu de Marcony byla rychlejší než obvykle. „Trasu tvořily poměrně rychlé úseky, rovin bylo víc. Nicméně polední slunce neukazuje v dunách hrany, člověk musí být extrémně opatrný,“ dodal Macháček.

Právě na to doplatil jeho týmový kolega z BARTH Racing – Zdeněk Tůma. Zhruba na 150. kilometru jezdec na čtyřkolce neviděl nerovnost, která ho vykopla do vzduchu. „Přehlédl jsem ji, všechno se kvůli slunci slilo dohromady. Čtyřkolka byla hodně poničená, naštěstí se mi podařilo dojet i s polovinou přístrojů,“ popisoval těžkosti Tůma, který se v cíli objevil jako 33. závodník a celkově drží 29. čas. „Ty peruánské duny jsou zrádné. Viděl jsem motorkáře, který z ní skočil do menší díry a naprosto uvízl.

Drama před Dakarem. Ouředníčkovi hořelo auto, na startu ale bude

Nečekané problémy musel před startem Rallye Dakar řešit tým Tomáše Ouředníčka South Racing Central Europe. V jejich vozu Ford Ranger totiž poté, co auto převzali v přístavu, explodovala a začala hořet baterie. Naštěstí se jim ale podařilo problém rychle vyřešit a oheň uhasit.

tyden_drama_pred_dakarem

Odjezd našich ambasadorů na Dakar 2018 – Svět motorů

David Křípal si dnes poprvé hrál na peruánském pískovišti. Testování při kabinové teplotě 48 st. A navíc nám právě odešla klimatizace 

Příprava na Dakar vrcholí, závodníci si ubírají kyslík. PRIM hodinky jsou opět součástí.

Kyslíková příprava automobilového závodníka Tomáše Ouředníčka před odjezdem na Rallye Dakar.

Vysočina – Už jen dva dny zbývají Tomáši Ouředníčkovi a Davidu Křípalovi z velkomeziříčského týmu South Racing CE do odletu na čtyřicátý ročník Rallye Dakar. Pořadatelé zavedou závodníky poprvé i do pětitisícových nadmořských výšek v bolivijských horách.

Kyslíková příprava automobilového závodníka Davida Křípala před odjezdem na Rallye Dakar.

zdroj: www.zdarsky.denik.cz

Dakar 2018 odstartuje v peruánském hlavním městě Lima, jezdce čekají atraktivní úseky na obou podélných březích jezera Titicaca a přejezdem přes Andy a bolívijskou metropoli La Paz se dostanou do cílové destinace v argentinské Córdobě.

Piloty, jezdce a navigátory budou na náročných etapách závodu Dakar 2018 provázet hodinky PRIM. Pro tuto příležitost jsme vyvinuli sportovní model, který nejlépe odpovídá extrémním podmínkám závodu, ale také upoutá svým detailně propracovaným designem. V chronografu PRIM Dakar byl také poprvé použit karbon, jenž je znám pro své vynikající vlastnosti a zajímavý vzhled.

KDO VŠECHNO SE Z ČESKÝCH ZÁVODNÍKŮ POSTAVÍ NA START?

Šestatřicet českých jezdců by se mělo objevit na startu jubilejního čtyřicátého ročníku Rallye Dakar. Jedná se o nejrozmanitější účast českých závodníků v dějinách nejslavnější rallye na světě. Každoročně spojujeme značku PRIM s odvážnými jezdci Dakarské Rally. Letošní jubilejní 40. ročník nebude výjimkou. Máme pro Vás připraveny hned dva ambasadory hodinek PRIM Dakar 2018.

340 – TOMÁŠ OUŘEDNÍČEK

„Nikdy to nevzdám“ aneb 40. ročník Rallye Dakar již klepe na dveře!

Úspěšný český jezdec cross-country rallye, závodník a bojovník na trati i mimo ni. Český automobilový závodník a od roku 2017 ambasador hodinek PRIM. Tým poprvé v české premiéře otestuje na prestižním závodě Dakar tovární speciál Ford Ranger. Tomáš Ouředníček je nejúspěšnějším českým navigátorem a držitelem nejlepšího výsledku v kategorii automobilů, jelikož na Rally Dakar 2009 vybojoval sedmé místo.

340 – DAVID KŘÍPAL

David Křípal se stal navigátorem týmu South Racing CE na začátku roku 2017. Přestože tento vášnivý motorkář působí na pozici navigátora necelý rok, zařadil se mezi ty neúspěšnější, a to především díky jeho pečlivé a zodpovědné přípravě. Jeho navigátorské nadání se ukázalo již v závodě Morocco Desert Challenge, kde David bezchybně navigoval a společně s pilotem Tomášem Ouředníčkem dosáhli vítězství v absolutním pořadí automobilové kategorie.

247 – JOSEF MACHÁČEK

Legendární český motocyklový závodník a od roku 2017 ambasador hodinek PRIM. Historicky nejúspěšnější čtyřkolkář v kategorii Experimental v dálkových maratónských rally. Reprezentuje Českou republiku na Rallye Dakar v závodech čtyřkolek, je pětinásobným vítězem Rallye Dakar a dvojnásobným vítězem závodů silničních motocyklů.

PÍŠE SE:

Kometa míří na Dakar. Na startu slavného závodu zvedne klubovou vlajku jezdec Tomáš Ouředníček

Středeční tiskové konference v brněnské DRFG Areně se zúčastnili (zleva): Navigátor David Křípal, jezdec Tomáš Ouředníček a obchodní a marketingová ředitelka HC Kometa Brno Lenka Plšková. Foto: Jiří Grulich.

zdroj: www.hc-kometa.cz

Macháček na dakarských přejímkách pozdravil soupeře

Na svůj patnáctý ročník Dakarské rallye vyráží matador Josef Macháček. A jak je jeho tradicí, před startem ostřílený matador vyhlašuje, že už se jedná o jeho poslední účast na nejtěžším motoristickém podniku. „Tentokrát je to už doopravdy, už tam nemám co dělat,“ dodává s úsměvem pětinásobný vítěz v kategorii čtyřkolek. Nadcházející Dakar bere jako oslavu svých šedesátých narozenin a rozlučku. Zároveň se netají ambicemi zaútočit na přední pozice. „Vyhrát mladý není žádný problém, vyhrát starý je ale frajeřina,“ naznačuje Macháček z týmu BARTH Racing. Jubilejní 40. ročník Dakarské rallye odstartuje 6. ledna v Limě.

Dakar 2018: Kdo všechno se z českých závodníků postaví na start? A jaké mají šance?

Tomáš Ouředníček má „na triku“ historicky nejlepší výsledek Čechů mezi čtyřkolovými vozidly. V roce 2009 dosáhl s Miroslavem Zapletalem na sedmé místo. V roce 2016 startoval jako člen týmu Buggyra a nyní pojede ve vlastní stáji South Racing.

zdroj: www.auto.cz

Vyhraje Macháček pošesté?

V březnu bylo Josefu Macháčkovi šedesát let a nadcházejí start pojal jako oslavu svého jubilea prý se na toto dobrodružství vydává naposledy. Pětinásobný dakarský vítěz v kategorii čtyřkolek musel letos vzdát s poraněným ramenem po pádu. Tělesnou schránku si odzkoušel na říjnové El-Chott rallye v Tunisu, kde závodil se strojem o třicet kilogramů těžším, než na kterém pojede v Jižní Americe. „Zdravotně jsem obstál. Bolelo mě všechno, jenom to zraněné levé rameno naštěstí ne. Mám před sebou výzvu,“  říká Macháček.

zdroj: www.auto.cz

Velkolepý odjezd dakarské techniky South Racing CE

Tomáš Ouředníček, pilot stáje South Racing, představil svůj tým pro DAKAR 2018 a současně využil poslední příležitost před naloděním závodní techniky na rozloučení s fanoušky a partnery týmu. Bombastická laserová a světelná show, velkoplošné projekce se silným zvukem, nečekaný host Petr Janda a dokonce Tomáš Ouředníček v roli sólového kytaristy. Toto všechno si fanoušci a partneři týmu mohli užít v areálu obchodního centra v MusicData. Tým South Racing CE chtěl takto poděkovat za podporu a současně motivovat všechny fanoušky ke sledování jubilejního ročníku největší rallye světa DAKAR 2018.

Fanoušci, partneři i novináři měli poslední možnost spatřit dakarský speciál Ford Ranger i unikátní americký showtruck Ford F-750 FunMover. Hned ve čtvrtek se totiž tým vydal na dlouhou cestu do francouzského Le Havre, kde probíhaly technické přejímky na Dakar 2018. Závodní i doprovodné vozy poplují měsíc po Atlantiku, aby si je mohli týmoví mechanici vyzvednout 2. ledna v Limě, hlavním městě Peru.

Svůj pátý Dakar odstartuje Tomáš Ouředníček s navigátorem Davidem Křípalem. Globální stáj South Racing, která se stará o speciál Ford Ranger, posílí navíc čeští technici Matěj Marosz a Jakub Mikulok. Šéfmechanikem vozu je Bruno Sousa z Portugalska.

Rallye Dakar 2018 odstartuje 6. ledna 2018. Podpořte tým South Racing CE a sledujte Ford Ranger Tomáše Ouředníčka a Davida Křípala se startovním číslem 340.

zdroj: www.southracing.cz

Odjezd dakarské techniky Josefa Macháčka

Josef Macháček nakládá svojí čtyřkolku v přístavu francouzského Le Havre, kde probíhaly technické přejímky na Dakar 2018.

Čtěte více na Sport TN Nova. Macháček odpočítává čas do startu dakarské rally – jak jinak než s limitovanou sérii hodinek PRIM Dakar 2018. Patnáctý Dakar Macháčka? Oslava šedesátin a definitivní rozlučka!

SLEDUJTE SPOLU S NÁMI ÚSPĚCHY JEZDCŮ TÝMU BONVER DAKAR PROJECT NEJEN NA RALLY DAKAR, SILK WAY, ALE TAKÉ NA SOUBĚŽNĚ PROBÍHAJÍCÍ AFRICA ECO RACE.

Kromě špičkového slovenského motocyklového jezdce Štefana Svitka podporujeme také andorského závodníka Alberta Llovera, který je jediným handicapovaným jezdcem na letošní Rally Dakar a soutěží v kategorii kamionů v barvách týmu Bonver Dakar Project. Naši podporu má také Tatra Jaroslava Valtra, která rovněž pod hlavičkou Bonver Dakar Project úspěšně závodí na Afrika Eco Race. Držíme všem palce a věříme, že k úspěchu všech závodníků pomůžou také hodinky PRIM z exkluzivní kolekce PRIM Dakar.

Největší český tým Bonver Dakar Project, který se účastní Rallye Dakar v kategorii kamionů, uzavřel partnerství s výrobcem hodinek značky PRIM. Šéf týmu Tomáš Vrátný se tak stal ambasadorem této značky.

Značka hodinek PRIM je českým příznivcům a fanouškům Rallye Dakar dobře známá. Jejími ambasadory totiž jsou i další současní nebo bývalí závodníci účastníci se nejnáročnější rallye světa. Mezi ně patří šestinásobný dakarský vítěz Karel Loprais či slovenský motocyklový závodník Štefan Svitko. „Je to pro mě čest, stát se ambasadorem těchto hodinek a reprezentovat tak věhlasnou českou značku, jakou je PRIM,” přiznal šéf týmu Bonver Dakar Project Tomáš Vrátný.

„Jsem rád za každého českého partnera, ale partnerství se společností MPM-Quality, která hodinky vyrábí, si obzvlášť vážím, protože se jedná o partnera, který hodinky dlouhodobě navrhuje, kompletuje a testuje v České republice a je držitelem certifikátu kvality Czech Made.”

Historie značky PRIM se datuje až do roku 1946, kdy byl zřízen podnik Chronotechna. O dva roky později byl založen národní podnik Chronotechna se sídlem ve Šternberku. Po roce 1989 byl národní podnik privatizován. Společnost MPM-Quality zakoupila v roce 2001 ochrannou známku PRIM a po době, kdy na konci 90. let byla výroba těchto hodinek ukončena, navázala na jejich tradici a postupně téměř zapomenutou českou značku opět uvedla v život a začala vyrábět kvalitní hodinky pro běžné nošení i společenské příležitosti.

„Mezi PRIMem a českými i slovenskými závodníky na Rallye Dakar existuje úzká a plodná spolupráce již mnoho let. Jsem moc rád, že můžeme přivítat mezi našimi partnery i Bonver Dakar Project v čele s Tomášem Vrátným. Zrovna připravujeme nový model hodinek PRIM Dakar a Tomáš ihned přišel se zajímavými postřehy i designovými tipy. Takže se těším nejen na spolupráci při prezentaci značky PRIM, ale i na vývoj nových modelů,“ konstatoval u příležitosti uzavření partnerství Petr Hanko, jednatel společnosti MPM-Quality.

“Věřím, že si vybudujeme dlouhý a pevný vztah a společnými silami dostaneme Bonver Dakar Project a PRIM do podvědomí co nejvíce fanoušků a příznivců Rallye Dakar,” pokračoval Tomáš vrátný.

Tomáš Vrátný se připravuje už na své páté vystoupení v jihoamerickém terénu, z toho počtvrté v roli závodícího šéfa týmu Bonver Dakar Project. Společně s ním se na startu Rallye Dakar 2016, která se uskuteční od 3. do 16. ledna 2016, představí další mezinárodní posádky týmu Bonver Dakar Project reprezentující značku PRIM nejenom v České a Slovenské republice, ale i v Polsku, Rusku či Kazachstánu.

“Uděláme vše pro to, abychom svými výkony přispěli k rozšíření dobrého jména značky PRIM, otestovali hodinky v náročném dakarském prostředí a přivezli je až do cíle,” dodal Vrátný.

Fotogalerie PRIM DAKAR 2017

Fotogalerie PRIM DAKAR 2016

HODINKY PRIM TESTOVALI ZÁVODNÍCI RALLYE DAKAR 2010 V ARGENTINĚ

„Nejtěžší světová rallye prokázala, že hodinky tradiční české značky PRIM obstojí i v nejnáročnějších podmínkách. Jsme rádi, že se čeští jezdci rozhodli právě pro ně,“ uvedl jednatel společnosti MPM-Quality, která hodinky PRIM vyrábí, Petr Hanko. U příležitosti letošního ročníku Rallye Dakar značka PRIM připravila stejnojmennou limitovanou kolekci, kterou tvoří tři modely multifunkčních chronografů z ušlechtilé oceli, upravené leštěním a kartáčováním.

Hodinky PRIM byly testovány i na nejnáročnější rallye světa „DAKARU“ v Argentině. Hodinky si vybral a testoval: Oldřich Bražina – mnohonásobný účastník náročných pouštních a extrémních závodů v kategorii enduro a čtyřkolek.

Slavná rallye odstartovala 1. ledna 2010 ve 14:00 místního času pod známým obeliskem na třídě Avenida 9 de Julio v Buenos Aires. Na trať v celkové délce 8600 kilometrů vyrazilo celkem 25 čtyřkolek, 151 motocyklů, 52 kamionů a 134 automobilů. Oldřich Bražina na čtyřkolce dojel sedmý, Roman Krejčí obsadil 37. místo v kategorii enduro. Nejúspěšnější český jezdec v kategorii čtyřkolek a pětinásobný vítěz rallye Josef Macháček si při nehodě poranil rameno a ve 4. etapě ze závodu odstoupil.

HODINKY PRIM DAKAR

Kdy to všechno začalo? Spolupráce a nápad pro vznik limitované edice hodinek PRIM Dakar vznikl v roce 2009. Realizace a výroba nových hodinek tak vznikla v roce 2010 a my jsme připravili první velmi úspěšný sportovní model hodinek PRIM Dakar. Od té doby uplynulo již dlouhých 7 let, a my Vám tak nabízíme hodinky, které jsou každoročně testovány v těch nejobtížnějších podmínkách.