Africa Eco Race 2019

Sledujte jízdu našeho kamaráda a přítele značky PRIM
Lukáše Kvapila na Afrika Eco Race Dakar


Samozřejmě, že nám celoročně testuje hodinky, ale tentokrát je testuje po tréninku v Tunisku rovnou na prestižním závodě Africa Eco Race 2019! Model PRIM Carbon Fiber podrobí zkouškám pouště, vody ale i tepla a zimy. A to málem hodinky neměl, ale jeho skvělá žena Romana Kvapilová (skvělá jezdkyně na koních) odjela více jak 1000 km na start závodu, aby mu hodinky předala!

Držte celému týmu LR Horsepower palce!

Kdo je Lukáš?

Dakar je příběh a Lukáš Kvapil se stal jeho součástí v roce 2017. Hodnoty jako fair play a touha po překonání sebe sama doprovází každého, kdo se postaví na start tohoto nejextrémnějšího a nejsledovanějšího závodu světa.

Význam těchto slov naplno poznal Lukáš druhý den závodu, kdy poskytl první pomoc zraněnému soupeři. Nezaváhal ani vteřinu i přes skutečnost, že obětuje svojí energii, vodu, a zůstal na místě až do transportu závodníka k ošetření. Toto se mu stalo osudným a následně měl sám těžkou nehodu, která ukončila jeho sen o Dakaru. Později, kdy byl oceněn řadou ocenění fair play sdělil, že tohoto rozhodnutí nelituje a že by bez zaváhání znovu zastavil.

Každý člověk má svoje sny a jen silní lidé dokáží velké věci. Lukáš je bojovníkem tělem i duší, který dokáže překonávat překážky. Rozhodli jsme se posunout laťku výše. Spojili jsme síly a s podporou armády ČR a významných firem se chceme dostat do cíle tohoto závodu.

DAKAR 2018 byl výjimečným, jednalo se o 40. výročí a my jsme byli jeho součástí jako media tým. „Byl to nezapomenutelný zážitek a konečně jsem zažil cíl.“

Říká se motorkář jednou a navždy.. A proto se Lukáš Kvapil vrací za řidítka a pokusí se zdolat nástrahy původní dakarské rallye Africa Eco Race 2019!

Každý večer souhrn Africa Eco Race a druhý den ráno opakování! Sledujte SPORT 5 👌🏽

Africa Eco Race 2019 – 25. místo pro Lukáše Kvapila

Závodník Lukáš Kvapil se po dvou letech vrátil na motorku a v rámci extrémního vytrvalostního podniku Africa Eco Race doslova vybojoval 25. místo. Jako jediný Čech v této kategorii měl cíl dojet až do konce a spatřit vysněné Růžové jezero. Během 12 náročných etap Marokem, Mauretánií a Senegalem, s tradičním cílem – u Růžového jezera, po 6000 kilometrech najel na rampu a vychutnal si svoje vítězství.

zdroj: www.lrhorsepower.com

❗️Africa Eco Race 2019 – 25. místo❗️

Dlouho očekávaná fotka je tady!! Dokázal to sám sobě a po 2 letech čekání a snahy mohl zažít svůj první průjezd cílem a splnit si svůj dětský sen!!

Děkujeme všem partnerům, že to Lukymu umožnili!! A celému týmu #lrhorsepower💪🏽🇨🇿

zdroj: www.facebook.com/lukaskvapilarmy/

Etapa 11:
AKJOUJT – SAINT-LOUIS

11. etapa? Zkouška síly vůle!!
„Dneska se mi během přejezdu utrhla celá zadní nádrž. Nejspíš šlo o únavu materiálu, ale to auto, které mě v jedné z předchozích etap převálcovalo, tomu asi taky moc nepomohlo… Nezbylo mi nic jiného, než celou motorku zakurtovat a dojet to ve stupačkách, protože jsem si nemohl sednout. To byla hodně velká paráda, protože cesta k hranicím se Senegalem opravdu stála za to a fakt jsem myslel, že na té motorce chcípnu. Navíc mám jednu stupačku asi o dva centimetry níž, což je následek toho již zmíněného incidentu. Ale když mi bylo nejhůř, vzpomněl jsem si na to, kolik lidi by mělo radost z toho, že jsem tu motorku do Dakaru nedostal. A já jí sem dostal! Zítra nás čeká jen asi 300 km a z toho jen pár kilometrů kolem Růžového jezera, takže karty jsou už rozdané.“

Lukáš Kvapil – 32. místo (25. místo průběžně)

zdroj: www.lrhorsepower.com

Etapa 10:
AMODJAR – AKJOUJT

Lukáše zradila v posledních dnech hodně zkoušená technika!
„Do dnešní etapy jsem nastupoval s tím, že musím hlavně dojet. To se mi vcelku dařilo, dokonce jsem na jednom kontrolním bodu objížděl jezdce, kteří tam uvízli v dunách. Na osmdesátém prvním kilometru, v lehkých dunách, ale opravdu lehkých, mi najednou začal jít dým od motoru. Ovšem takovým způsobem, že jsem se lekl a pískem jsem začal hasit motorku. Odněkud musel téct olej! Motorku jsem nechal vychladnout a za pětset metrů to stejné, takže jsem musel zastavit nadobro.“
Našemu jezdci se ale podařilo včas dostat do dnešního bivaku a motorka je už v rukou jeho mechanika, takže by se zítra měl, byť s penalizací, postavit na start předposlední etapy, která už bude končit v Senegalu.

Lukáš Kvapil – nedojel etapu pro poruchu

zdroj: www.lrhorsepower.com

Etapa 9:
AMODJAR – AMODJAR

Lukášovi Kvapilovi přejeli motorku, přesto etapu dokončil a je v TOP20
„Přejel mě Optimus… Dneska se mi jelo do tankovačky úplně super! Byly krásné duny, závodil jsem a dotáhl asi deset lidí. Po tankovačce jsem ale udělal chybu. Nějak mi totiž ušlo, že duny začínají být zlomové, ubral jsem a zapíchl se. Ale nezůstal jsem na ní, ale až za ní, odhadem tak deset metrů. Zahodil jsem to, vyrazil si dech. A když jsem se postavil, najednou vidím, jak se přes dunu řítí Optimus. Rychle jsem odskočil a sledoval, jak jde přes motorku a to jsem si jen stihl pomyslet: „No do pr…e!“

Lukáš Kvapil – 24. místo (20. místo průběžně)

zdroj: www.lrhorsepower.com

Etapa 8:
CHAMI – AMODJAR

Lukáš Kvapil: „Dnes jsem si sáhl až na dno“
„Konečně jsem se dostal do správného tempa a už od začátku etapy můžu závodit a také závodím. Navigace byla perfektní, ale v těch dnešních dunách jsem si sáhl až na samotné dno. Nechápal jsem, jak je možné zakopat motorku tak, aby úplně zmizel předek. Normálně se mi propadla a musel jsem jí vykopávat, což mě samozřejmě zdrželo na dlouho dobu. Z toho se mi pak udělalo hodně zle, ale ustál jsem to.“

Lukáš Kvapil – 21. místo (23. místo průběžně)

zdroj: www.lrhorsepower.com

Etapa 7:
CHAMI – GARE DU NORD

Náš jediný motorkář Lukáš Kvapil přijel z etapy nadšený a vidět to bylo i na jejím výsledku!
V 7. etapě na jezdce čekala porce 489 ostrých závodních kilometrů.
„Dneska se mi od začátku jelo parádně a také jsem velmi záhy předjel asi sedm nebo osm lidí a opět jsem si řekl, že to je v pr… A pak přišly zase ty dlouhý vypalováky, ale fakt dlouhý, třeba třicet kilometrů a to jsem se musel krotit, abych to neutavil a musel jsem na nich držet přesně ty kurzy. No a samozřejmě jsem zase dvakrát nebo třikrát zabloudil. Ale ne sám. Jedu si, najedou koukám a Optimus. Říkám si: „Optimus, ten nezabloudí…“ A najednou vidím, jak se Optimus otáčí…“ Ale dneska to byla opravdu rally. Bylo to dlouhý, ale uteklo to rychle, protože v tom teple se mi prostě jede líp. A jsem v pohodě i na zítřek, kdy se jede dalších 400 km a já se na to hrozně těšim.“

Lukáš Kvapil – 20. místo (27. místo celkově)

zdroj: www.lrhorsepower.com

Etapa 6:
DAKLHA – CHAMI

Dnešní 6. etapa zrušena z důvodu silného větru!
Dnešní den začal v bivaku časným budíčkem. Závodníky a jejich doprovod čekal poměrně dlouhý přesun do sousední Mauritánie, kde se měla odjet také další rychlostní zkouška v délce 176 km. Ta byla nakonec kvůli nepřízni počasí (velký vítr a mlha nedovolily vzlétnout letecké asistenci) zrušena, což dalo závodníkům trochu prostoru pro aklimatizaci. Teploty už se zde totiž pohybují přes den kolem třicítky a zítra se startuje náročná maratonská etapa, kterou závodníci jedou bez asistence svých techniků.

Ve 20:30 Mauritánského času přišla od pořadatelů zpráva, že zítřejší etapa nebude maratónská a pokud nepřiletí vrtulníky, bude navíc zkrácena.

Lukáš Kvapil – 31. místo (32. místo průběžně)

zdroj: www.lrhorsepower.com

Etapa 5:
CHACAL / DAKLHA: 638,40 km a den volna na pláži

„Lukyno projel cílem na 31. pozici a celkově si tak zase o jednu příčku polepšil. Je to jak na houpačce, všichni jsme vždycky rádi když se vynoří v cíli!! Nyní je na přejezdu na cestě do bivaku v DAKHLA. Den volna tak bude na krásné pláži! Zasloužený odpočinek pro celý tým.“

zdroj: www.facebook.com/lukaskvapilarmy/

Etapa 4:
Další den, další etapa, další krátký přejezd a další dlouhá rychlostní zkouška! Je to přesně tak jak pořadatelé slibovali. Jdeme do 4. etapy…

OUED DRAA / FORT CHACAL: 494,57 km
Selective section: 492,75 km
Transfer: 1,82 km

Po včerejší vydařené etapě přišly chyby, které Lukáše stály hodně sil!
„Dneska jsem na sebe fakt hodně naštvanej. Prvních 250 km se mi jelo naprosto parádně, protože jsme po včerejší etapě vyladili podvozek. Jely se tam dlouhé pisty, kde jsem místy jel i 160-170 km/h a byl jsem fakt hodně spokojenej a opravdu jsem závodil. Ale pak přišlo tankování, po kterém se vše obrátilo v neuvěřitelné trápení..“

37. místo (33. místo průběžně)

zdroj: www.lrhorsepower.com/

Včerejší den odvyprávěný Lukášem na našem webu www.lrhorsepower.com, adrenalin po jízdě udělal své a Radoslav Holan Photography měl tak spousty práce, aby za každým slovem nebylo vole. 😀

Můžete ale vidět Lukyho po 2. etapě trochu v jiném světle na SPORT 5 než když na něj míří kamera a přesvědčit se, že to je pořád jenom člověk se spoustou emocí. Jiný pohled od BASTART productionhttps://bit.ly/2BXlwyt.

Etapa 3:
AGDAL / ASSA: 415 km

Po 3. etapě je Lukáš 32 🏍

Etapa 2:
LA MOMIE / AGDAL: 433,89 km
Liaison: La Momie Transfer: 2,67 km
Selective section:La Momie / Agdal: 431,22km
Arrival Bivouac

Luke je v cíli 2. etapy!! Sice jsme si jen psali, ale i tak byl z jeho slov cítit trochu smutek z 36. místa… Po včerejšku to chtěl uklidnit, dnes jel na pokračování, až moc. Předjeli ho kamioňáci a pak už to byl mazec…

“Duny byly šílený, jsem rád ze jsem v cíli!”

No a nejde nám vlastně o to?😅 Dva roky neviděl navigaci, pak na to skočil v Tunisu a hned se vrhnul do tohohle šílenství! Užívej si to a sbírej zkušenosti, je to tvůj sen🤙🏽😎
Jedeme dál, máme toho spoustu před sebou💪🏽 #lrhorsepower #aer2019

Etapa 1:
1.1.2019 odstartoval Lukáš v 09:00. Start 1. etapy přímo z lodi NADOR / LA MOMIE (total 649 km). Po první etapě – 16. místo.