Rally Dakar

PRIM a Dakar – spojení české preciznosti a světového dobrodružství

Pro nás v PRIMu jsou hodinky víc než jen ukazatel času. Jsou symbolem spolehlivosti, tradice a odvahy jít vlastní cestou. Proto je nám blízká i filozofie nejslavnějšího dálkového závodu světa – Rally Dakar. I tam rozhoduje odhodlání, přesnost a schopnost obstát v těch nejnáročnějších podmínkách.

Naše limitované edice PRIM Dakar vznikají právě z této inspirace. Každý rok přinášíme kolekci, která propojuje elegantní české hodinářské řemeslo s extrémní odolností a sportovním duchem. Karbonová pouzdra, safírová sklíčka s antireflexní úpravou, švýcarské strojky a unikátní designové prvky inspirované samotným závodem – to vše dělá z každého modelu nejen spolehlivý nástroj, ale i sběratelský klenot.

Hodinky PRIM Dakar nejsou jen marketingovou záležitostí. Jsou testovány v reálném závodním prostředí a naši ambasadoři je nosí přímo během soutěže. Prach, vibrace, nárazy i teplotní extrémy – přesně v těchto podmínkách ukazují hodinky PRIM svou skutečnou hodnotu.

Jsme hrdí, že naše české hodinky dokáží držet krok s dobrodružstvím, které fascinuje celý svět.

Rozpálený dakar a tisíce ‚Posedlých‘

Horké počasí umocnilo dakarskou atmosféru na největší akci v Česku — Posedlí Dakarem. Martin Macík, dvojnásobný vítěz Rally Dakar v kamionech, je nejen mistrem volantu, ale i velmistrem organizace. Díky němu se podařilo spojit téměř celou českou dakarskou špičku a soustředit ji na tuto jedinečnou akci — Posedlí Dakarem OpenAir, která se letos konala v Sedlčanech.

Tisíce věrných fanoušků Rally Dakar se nedočkavě hrnuly do vyhlášeného areálu Sedlčanské kotliny již od sobotního rána a užívaly si techniku i předváděcí jízdy motorekaut i kamiónů. Občas se se sice zaprášilo, což ještě umocnilo pravou dakarskou atmosféru, ale pořadatelé trať pravidelně kropili, takže nikdo o žádný zážitek nepřišel.

Vůbec poprvé se v ČR sešlo 6 dakarských speciálů královské kategorie ULTIMATE. Vedle naší Toyoty Hilux GR také 2 vozy od Century Racing CR7 v nejnovější specifikaci z Holandska, Ford Raptor s turbovým motorem Martina Prokopa, Ford Karla Trněného s V8 motorem a REVO od Buggyra Racing. Součástí exhibice byl také závod na čas, aby se dakarští piloti nechali vyprovokovat k vysokému tempu a o to většímu potěšení diváků.

Náš tým zde prezentoval především dakarský speciál Toyota Hilux GR T1+ s úplně novýmmotorem — naším novým srdcem, které jsme museli před závody pořádně prověřit. Už v pátek jsme zajeli aspoň jedno kolo, abychom nasbírali data pro našeho inženýra, který byl v té době ve vzdálené Brazílii a čelil velkému časovému posunu. Díky pořadatelům a posílené Wi-Fi jsme jej přesto dokázali připojit k řídící jednotce vozu na dálku a provést nutné úpravy.

Ačkoliv Tomáš Ouředníček s hosty na palubě nikdy nejezdí úplně naplno, díky modifikacím a vzdálenému zásahu inženýra, nový motor, který poprvé pocítil plný plyn, funguje skvěle. Naše nové srdíčko v Hiluxu nám ukázalo, že umí pořádně pumpovat, a v Sedlčanech jsme zajeli nejrychlejší čas mezi dakarskými speciály s druhou pozicí celkově (za Martinem Prokopem s Fabií WRC R2) — to považujeme za povedený test před první velkou zkouškou na podniku FiA evropském mistrovství Hungarian Baja.

Velkou radost nám udělal také náš junior Matěj Ouředníček, který obsadil druhé místo v juniorské kategorii!

Naše posádka TGR Czech v čele s Tomášem Ouředníčkem rozdávala stovky podpisů, fanoušci si nadšeně pořizovali týmový merch a společně jsme pořídili spoustu rozesmátých fotografií. Celá akce byla plná energie a všichni si ji maximálně užili.

PRIM opět představil limitovanou edici hodinek pro Rallye Dakar: PRIM Dakar 2025

Jsme rádi, že se o naší spolupráci a tradičním českém hodinářství píše. V tomto článku se dočtete více o limitované edici hodinek PRIM inspirované legendárním závodem Dakar.

Český výrobce hodinek PRIM už pár let představuje speciální hodinky pro nejtěžší závod světa Rallye Dakar. Nejinak je tomu i pro nadcházející ročník. Limitovanou edici hodinek PRIM Dakar 2025 je možné  již objednávat.

Letošní hodinky PRIM Dakar 2025 jsou v černo červeném provedení. Poprvé v historii firmy jsou vyrobeny z uhlíkového vlákna (tedy z karbonu), díky nimž nejen vypadají skvěle, ale jsou i lehké o odolné. Poprvé v historii je také číslo limitované edice i na laserově gravírovaném číselníku a na vteřinové ručičce je šachovnicová vlajka, která má symbolizovat konec závodu. „Když jsme jako tým PRIM tento model vyvíjeli, mysleli jsme na všechny, kteří nikdy neustupují a hledají výzvy za hranicí možností,“ píše o hodinkách výrobce na svém webu.

Hodinky zaujmou svou barevnou kombinací, kdy je v kombinaci černo červené vyveden nejen číselník (tam je i bílá barva), ale i samotný ručně šitý řemínek hodinek, který je prošívaný červenou nití. Na číselníku navíc mají speciální dakarské logo, pod safírovým sklíčkem je možné vidět vylaserované slovo Dakar po obvodu vnitřního okruží. Také na dýnku je dakarská tématika. Prohlédnout si můžeme siluetu letošní tratě s daty startu a cíle, ale také siluety závodních strojů všech kategorií a další detaily.„Moderní design PRIM Dakar 2025 je odrazem adrenalinu a odhodlání, které provází každý kilometr tohoto ikonického závodu. Každý detail hodinek byl pečlivě navržen s vášní a precizností, aby spojoval styl, odolnost a funkčnost. Tyto hodinky nejsou jen ukazatelem času, ale také symbolem dobrodružství, odvahy a vytrvalosti,“ dodává k hodinkám samotný PRIM.

Vyrobeno bude pouze 100 kusů, přičemž v ceně každého kusu je možnost vygravírování jména, příjmení, nebo monogramu na boční plíšek hodinek (omezení je na 8 znaků včetně mezer). Pokud byste tam nic nechtěli, plíšek zůstane prázdný. A ta cena? Hodinky si už nyní můžete koupit za 26 990 Kč. Hodinky mají rozměry 45 x 13 mm a používají kalibr Ronda 5020.B.

Pojedou na Dakar i do Dakaru

Hodinky PRIM Dakar 2025 se i v roce 2025 podívají přímo na samotný závod Rallye Dakar. Nebude to ale s dlouholetým ambasadorem značky PRIM Tomášem Ouředníčkem, protože ten v roce 2025 nepojede Rallye Dakar, ale pojede do opravdového města Dakar, kde se jezdila původní trasa Rallye Paříž – Dakar. Ouředníček se svým novým spolujezdcem Lukášem Bartákem totiž začátkem roku 20255 vyrazí na závod Africa Eco Race.

Hodinky totiž na Rallye Dakar 2025 vezme posádka závodu veteránů a klasických závodních aut Dakar Classi. Na ruce je bude mít posádka posádka Toyoty Land Cruiser 90 v podobě Ondřeje Martince a Jiřího Kopřivy z týmu Czech Samurais.

Jsme hrdým partnerem Dakaru!

PRIM s hrdostí podporuje tým Czech Samurais, který inspiruje svou odvahou, dovednostmi a vášní pro motorsport. Připojte se k nám a sledujte nezapomenutelnou výzvu Dakaru 2025, kde každý kilometr prověřuje nejen stroje, ale i lidskou vytrvalost. Společně sdílíme hodnoty preciznosti a odhodlání, které nás ženou vpřed – stejně jako motorsport a čas.

Czech Samurais tým zhodnotil trasu Dakaru 2025 na dni otevřených dveří v Hlušicích

V sobotu 14. prosince se v Hlušicích na Novobydžovsku konal Den otevřených dveří Střední školy technické a řemeslné z Nového Bydžova. Členové Czech Samurais týmu kromě vystavení závodní techniky přiblížili zájemcům letošní trasu Dakaru Classic 2025.

Zvuk burácejících motorů a vůně čerstvých pneumatik mohou rozproudit adrenalin v každém. Tento vzrušující zážitek byl součástí dne otevřených dveří zmíněné střední školy v areálu dílen v Hlušicích, kde se mimo jiné představil i tým českých samurajů – Czech Samurais. Tento mimořádný den nabídl návštěvníkům jedinečnou příležitost prozkoumat různé zajímavé programy a možnosti studia na zmiňované střední škole.

Přítomnost Czech Samurais týmu nadchla mnoho návštěvníků. Jejich  zajímavá technika z Dakaru Classic ukázala vysokou úroveň odborností, které lze na škole získat. Návštěvníci měli možnost na vlastní oči vidět nadšení členů týmu, což inspiruje mladé studenty, aby usilovali o své sny v oblasti motorsportu. Návštěvníkům byl představen pokračující projekt Mechanic Academy, který trvá ve spolupráci se SŠTŘ Nový Bydžov již třetím rokem a vybraný student jede jako mechanik na Dakar. Mladí uchazeči o studium na této škole se tak mohli dozvědět, jak je možné se zapojit do tohoto edukativního projektu. Pro všechny přítomné také pilot Toyoty Land Cruiser Ondřej Martinec zhodnotil trasu Dakaru 2025. Ta je momentálně nejvíce probíraným a diskutovaným tématem napříč kategoriemi nejen u „classiců“.

Dakar 2025 bude opět velkou výzvou, má to být ta nejtěžší trasa za šest ročníků v Saúdské Arábii. Bude se jednat opravdu o vyzrálý Dakar. V tomto ročníku nebude mít nikdo nic jisté, pořadí se bude měnit od první do poslední etapy. Dakar Classic 2025 bude mít brutální nástup, a to zejména v první polovině soutěže, kdy na účastníky čeká během šesti dnů asi 3500 kilometrů, z toho přes 2000 kilometrů bude měřených.

Pilot Ondřej Martinec shrnuje odtajněnou trasu 2025: „Chrono 48h etapa a k tomu ještě maratónská etapa hned v první polovině rally. Uvidíme, jak to pojmou pořadatelé pro „klasiky“. K tomu zatím víc informací nemáme. Tyhle dvě velmi těžké etapy můžou způsobit  velké obtíže, protože pokud máte technický problém, obvykle se ukáže brzy. Tyto speciální etapy mohou výrazně zamotat startovním polem. Myslím, že letos to bude hodně o vytrvalosti, ne o rychlosti. A co si budeme povídat, to platí i u pravidelnosti. Musíme maximálně zvládnout svůj závod, a to je to, co na konci rozhodne. Kdo je zvyklý každý den jezdit s plynem na podlaze, zaplatí za to ve druhém týdnu.“

Jiří Kopřiva, spolujezdec z toyoty, dodává: „Jak tak na to koukám, trasa pro Dakar Classic vypadá, že bude velmi náročná. Každý den nás čeká velká porce kilometrů, a to znamená brzké ranní vstávání. Na to nejsme z minulých let zvyklí. Vypadá to na první pohled dost šíleně. Je dobře, že i v naší kategorii přitvrzují. Těšíme se na těžké etapy! Po silnici se můžu projíždět cestou do Brna.“

Na akci byly také workshopy, které předváděly praktické dovednosti, jako je sváření a opravy automobilů. Získané zkušenosti nabídly účastníkům naučit se řemeslné schopnosti, které jsou klíčové v mnoha odvětvích. Možnost vyzkoušet si stroje a nástroje pomáhá studentům pochopit praktickou stránku jejich vzdělání a činí učení zajímavějším a příjemnějším.

Dalším lákadlem byly stánky místních kulinářských a řeznických programů, kde si studenti mohli pochutnat na lahodných delikatesách a dozvědět se praktické vědomosti o výrobě potravin. I to zdůrazňuje rozmanité příležitosti na této střední škole.

Foto: Jakub Fára

Přijetí na Dakar 2024

CZECH SAMURAJS TÝM JE NA DAKAR 24 PŘIPRAVEN – „Za necelé dva měsíce odstartuje nová sezóna Rally Dakar, a na jejím startu ani letos nebudou chybět posádky týmu CZECH SAMURAJS. Loňští čeští nejlepší jezdci napříč kategoriemi Dakar Classic kontinuálně pokračují již třetím rokem a pro nadcházející ročník mohou počítat s generální podporou společnosti Autorozvody CZ a Emil Frey CZ. Ve voze Toyota Land Cruiser 90 se představí dvojice Ondřej Martinec a Ollie Roučková. Pod hlavičkou týmu CZECH SAMURAIS odstartuje také posádka Bára Holická-Lucie Engová s Citroënem 2CV“  

Dne 22.11. 2023 se v prostorách SŠTŘ Nový Bydžov konala podruhé tisková konference týmu CZECH SAMURAIS. Tento tým se specializuje na Rally Dakar a představil své vize a plány na nadcházející ročník. Slavný závod se již popáté pojede v Saúdské Arábii. Start bude v Alule na západě země, odkud bude trasa soutěže směřovat zpět směrem na západ, k pobřeží Rudého moře do cílového města Janbú. Dakar 2024 startuje 5. ledna a potrvá do 19. ledna. Na letošní start před Silvestrem tak nadcházející ročník nenaváže. Na závodníky čeká 60 % zcela nových tratí. Na tiskové konferenci se objevili všichni členové týmu i s druhou posádkou Citroënu 2 CV a nového mechanika projektu Mechanic Academy Jana Pavlíka. Ten se během roční přípravy stal opravdovým odborníkem na závodní Toyotu Land Cruiser 90 a je plnohodnotným členem týmu. Hlavním bodem tiskové konference bylo představení vize týmu na Dakar 2024.

Tento týden provedli pořadatelé Rally Dakar 2024 selekci přihlášek Dakar Classic. Czech Samurais team obdržel potvrzení startu pro oba své jezdce do kategorie Classic.

Na start se tak postaví nejlepší čech v kategorii Classic pro rok 2023 Ondřej Martinec s navigátorkou Ollie Roučkovou. Svůj první start si připíše Barbora Holická, která se v příštím roce postaví na startovní rampu s ikonickou kachnou – Citroen 2CV. Barboru bude navigovat Lucie Engová, sestra Tomáše Engeho – doposud jediného českého pilota Formule 1.

Kategorie Classic je pro obě posádky velkou výzvou. Manažerka týmu dodává – „Rallye Dakar 2024 už se začíná rýsovat. Do soutěže zbývá už jen pár měsíců, a tak už všichni upíráme zrak k nadcházejícímu ročníku. Na přípravách už čile pracují i organizátoři, kteří začínají uvolňovat první informace a tou zásadní novinkou je, že nám přijali obě dvě posádky. Což je skvělá zpráva!!!! Již v minulém ročníku jsme se na start postavili se dvě-mi auty, a do cíle se nám povedlo dovézt nejlepší české umístění napříč kategoriemi Classic, ale také 3. místo z kategorie HO. Ještě nás čeká dlouhá cesta než se dostaneme do cíle nadcházejícího ročníku 2024. Po prázdninách obě naše posádky odjedou na tréninkové kempy, kde budou ladit techniku, ale hlavně specifickou navigaci, která je charakteristická pro kategorii Classic. Fanoušci i partneři budou moct být u testování s námi na živo. A tak uvidí vůbec jako první nový look Toyoty Land Cruiser 90, ale také si budou moct prohlédnout jedinečnou stavbu ikonické kachny. Samozřejmě nebude chybět Mechanic Academy, který vznikl na podporu mladých mechaniků ve spolupráci se Střední odbornou školou v Novém Bydžově.“ 

Ondřej Martinec, řidič Toyoty Land Cruiser 90 – „Po splnění snu v minulém roce jsem se rozhodl, že budu chtít vylepšit výsledek a proto sem podal přihlášku, která byla ze strany organizátorů akceptována. Na základě dat z minulého roku, na Toyotě usilovně pracujeme, ve spolupráci s Mechanic Academy SŠTŘ Nový Bydžov a Emil Frey pracujeme na vylepšení podvozku a nastavení motoru.“  

Roučková chce zpátky na Dakar v autě!

Poprvé v historii rodinné firmy jsme si dovolili připravit 21 kusovou limitovanou edici hodinek pro odvážné ženy.

Ambasadorkou této edice je zkušená Dakar závodnice a inspirativní žena Ollie Roučková. Navíc koupi hodinek PRIM Dakar Ollie 2021 přispějeme 800 Kč na nadaci „Alinace žen s rakovinou prsu“. Symbol „mašle“, je znám jako symbol spojený s povědomím o rakovině prsu a ten jsme umístili na číselník, pouzdro i víčko hodinek. Logo je tak symetricky doplněno o originální mašli, která bude každé majitelce připomínat důležitost prevence.

Peklo, které si Ollie Roučková zamilovala. Nekonečné moře písku zvlněné zrádnými dunami proletěla na čtyřkolce, vrátila se do něj za volantem závodní buginy. A teď? Teď se plánuje zúčastnit znovu a nebude řídit ani jednu ze svých předchozích hraček. Bude řídit auto! „Pokud se to stihnu naučit,“ směje se s nadsázkou vždy pozitivní Ollie, která svůj nový kousek v garáži aktuálně poznává šroubek po šroubku.

Jako první Češka dokončila Dakar. A měla jasno: „Bylo to peklo.“

Pracovitá Toyota Land Cruiser 120 bude spadat do kategorie T2, mezi produkční auta s povinnými úpravami. A právě povinné úpravy se na ní teď dodělávají. Ollie a její tým musí do vozu namontovat mimo jiné: sportovní podvozek, homologované sedačky, přídavnou nádrž, čtyřbodové pásy, ochranné sítě v oknech, nehořlavé výplně, intercom, náhradní elektro svazek, převodovku s přímým zubem… Není toho málo!

„Je to něco nového, ale o to je to pro mě lákavější. Jsem za tuhle šanci a výzvu opravdu ráda,“ zvážní Ollie, která na slavném podniku startovala v letech 2018 a 2019. V roce 2022 by měla být součástí stáje Ultimate Dakar Racing Tomáše Ouředníčeka. „Tomáš mě oslovil a možnost spolupráce mě hned nadchla. Víme, že víc týmových aut v soutěži znamená větší šanci na dobré umístění. Budeme připraveni s pomocí a odhodláním zajet co nejlepší výsledek,“ slibuje Ollie.

Spoléhat bude opět i na své fanoušky. Právě na nich bude výběr jména pro auto, budou se moci podílet na podobě kombinéz a závodních helem. „Budou s námi od příprav po cílovou rovinku. Doufejme, že se na ni společně podíváme,“ říká žena, která se nemá ve zvyku vzdávat.

Aby mohla své sny zase jednou zrealizovat, musí naplnit pětimilionový rozpočet. I tady je pomocná ruka vítána! „Podpoře se meze nekladou, kdyby chtěl někdo dodat třeba řasenky, bylo by to super. Tu umím ztratit i v zavřeném stanu,“ už zase se směje nejúspěšnější česká závodnice.

První ostré jízdy v autě jsou naplánovány na konec března, prvními testovacími závody by pak měl být Marocco Desert Challenge, který proběhne za účasti kompletně celého týmu 16. – 25. září 2021.

„Musím se zase sehrát s volantem a s navigátorem, už abychom jeli!“ přeje si rodačka z Děčína. Že je celá akce bláznivá? Je. Jiná ani v podání odvážné ambasadorky Autoklubu České republiky být nemůže. „Klidně bych Dakar jela i v kamionu. Ale ráda si to nechám na příště,“ slibuje s předstihem další možné dobrodružství.

Cestu na Dakar 2022 můžete s Ollie prožívat na jejích sociálních sítích – Ollie Roučková. A zájemci o sponzorské partnerství jsou vítání zde: jana@morethaproduction.cz.

Mise DAKAR Ollie 2022 začíná!

Ultimate Dakar Team: Otevřené hranice využil tým k testování v Maďarsku

Přestože má závodní tým ULTIMATE DAKAR Racing na svém letošním kontě úspěšný, i když dramatický DAKAR a přes 7000 najetých závodních kilometrů, koronavirová krize zasáhla radikálně i do činnosti týmu.

Zrušení či odložení všech závodů FIA CEZ, Morocco Desert Challenge i národních šampionátů alespoň posádce umožnilo věnovat se autu a řádně „uklidit“ po prvním saudskoarabském Dakaru.

Tým absolvoval v dubnu malé testování, při kterém byl současně Tomáš Ouředníček hostem pořadu TV Sport5 „Ukaž se!“.

Signály od maďarských pořadatelů naznačovaly, že by se snad již v červnu mohlo začít opět závodit, zatím ale byla pouze uspořádána „rally škola“, která umožnila maďarským závodníkům provětrat své stroje.

Když nečekaně v pátek 5.6. maďarská vláda oznámila plné otevření svých hranic i pro české občany, tým ULTIMATE DAKAR využil doslova první příležitost pro výjezd do Maďarska přes již otevřené Slovensko.

Organizátoři připravili jednu rychlostní zkoušku 12.5 km s plným zabezpečením. To je především důležité pro jakékoliv testování, protože bezpečnost je vždy až na prvním místě.

„Byl to nádherný pocit volnosti a čisté radosti, že opět můžeme svobodně cestovat a setkat se tak s našimi kolegy a přáteli v Maďarsku, kde letos začínáme naši třináctou sezónu“, neskrýval svoji radost Tomáš Ouředníček.
Vřelé přijetí, zvědavé otázky o Dakaru ale hlavně řádné prověření techniky i zázemí bylo na pořadu jednodenní rally školy.

„Bylo super opět vidět naše přátele a vrátit se alespoň na chvíli do „závodního módu. Našli jsme a odstranili drobné chyby na autě, opět se projevil nefunkční hlavní ventilátor, který zazlobil v poslední etapě Dakaru, ale poté stále fungoval, a vyzkoušeli jsme různé mapy motoru“ zhodnotil při rozhovoru pro maďarskou televizní stanici Sport 1 Tomáš.

„Bylo to velké duševní osvěžení a malá oslava návratu do normálního života. Moc děkujeme maďarským pořadatelům za skvěle zorganizovanou akci. Jsme rádi, že jsme opět mohli reprezentovat naši zem a naše partnery.“

Tým ULTIMATE DAKAR Racing nyní plánuje sérii Dakarských kempů pro veřejnost a partnery a také testovací jízdy, při kterých je možné vyhrát adrenalinovou spolujízdu dakarským speciálem s Tomášem Ouředníčkem.
www.oneshotenergy.cz

Od července je očekáván start odsunutých závodů a také společenských eventů.

Zaplněný Roxy club plný dakarských emocí

První dakarskou besedu uspořádal tým ULTIMATE DAKAR RACING v prostorách vyhlášeného třebíčského klubu ROXY.

Kromě hlavních aktérů talkshow Tomáše Ouředníčka s Davidem Křípalem se divákům představili další dakarští matadoři: skvělý moderátor a dakarský harcovník Vlasta Korec, vyhlášený fotograf Petr Lusk a legendární pilot Miroslav Zapletal. Dalšími hosty byli Martin a Jaroslav Blažkovi – fotografové, kteří úzce spolupracují s týmem a letos se poprvé účastnili Rallye Dakar osobně. Příjemnou atmosféru umocnila úchvatná videa a fotografie ze Saúdské Arábie. Diváci hltali každé slovo a prožívali s naším týmem znovu dramatické momenty letošního Dakaru. K velkoplošné projekci EPSON bylo navíc po klubu rozmístěno dalších 8 obrazovek, díky nim si hosté mohli užít videa z každého koutu členitého Roxy clubu.

Sponzoři, partneři a fanoušci ocenili bojovnost naší posádky a úspěšné dosažení cíle velkým potleskem.

Show jsme připravili jako poděkování partnerům a fanouškům za jejich neutuchající podporu. Při letošním, pro nás tak neočekávaně dramatickém Dakaru, jsme podpůrnou energii opravdu potřebovali“, komentuje úspěšnou besedu Tomáš Ouředníček.

David Křípal si užíval krásná videa, které viděl sám poprvé. „Je to úchvatná podívaná, moc si vážíme podpory našich rodin a fanoušků, která nás po nárazu holandského kamionu doslova dotlačila úspěšně až do cíle.“

Tým připravuje další besedy po kinech v ČR, termíny budou oznámeny v nejbližších dnech.

Dakarská technika se má dle oznámení pořadatelů vrátit do Evropy v prvním únorovém týdnu, proto se mechanici již začínají připravovat na náročnou a úplnou rekonstrukci Fordu Ranger.

Nová dakarská výzva pro Ouředníčka s Křípalem

Tomáš Ouředníček, držitel pěti dakarských medailí, se v těchto dnech připravuje na svůj sedmý a třetí společný Dakar s navigátorem Davidem Křípalem. Přestěhováním do Saudské Arábie otevírá dakarská rallye další kapitolu. Tomáš Ouředníček a David Křípal si také zvolili velkou změnu: po třech úspěšných sezónách v globálním týmu South Racing se dvojice vrací ke staronovému názvu vlastního týmu Ultimate Dakar Racing.

Tomáš Ouředníček se připojil k dakarské rodině v roce 2009, kdy se rallye přesunula z Afriky na jihoamerický kontinent. Nyní se Dakar opět stěhuje na jiný kontinent a Ouředníček také čelí zásadním změnám. „Musím říct, že to pro mě byla ta nejnáročnější příprava na Dakar. Je to poprvé, kdy všechno řešíme sami, a v posledních týdnech to byl neustálý boj. Po třech úspěšných sezónách jsme se rozhodli neprodloužit smlouvu s německou stájí South Racing a pokračovat pod staronovým jménem vlastního týmu Ultimate Dakar. Globální tým South Racing se nyní plně zaměřuje na kategorii SSV, ve které již dvakrát Rallye Dakar vyhrál. Jsme velmi vděční Scottu Abrahamovi za příležitost být součástí velkého mezinárodního týmu. Nyní, když Rallye Dakar otevírá novou kapitolu, my přijímáme zbrusu novou výzvu a jsme velmi rádi, že se můžeme zúčastnit prvního saúdského Dakaru na vlastní pěst.“ řekl Tomáš Ouředníček.

Rallye Dakar 2020 bude zahájena v neděli 5. ledna v Jeddah v Saúdské Arábii. Po téměř dvou závodních týdnech, včetně dne volna v hlavním městě Riyadh, mohou závodníci oslavit svůj úspěch v pátek 17. ledna v Al Qiddiyah.

Tomáš Ouředníček potvrdil start na Rally Dakar 2020

Dakarský závodník Tomáš Ouředníček se svým nerozlučným navigátorem Davidem Křípalem potvrdili účast v dalším ročníku nejtěžšího závodu světa rallye Dakar. 42. ročník nejsledovanější rallye je počátkem nové éry – legendární závod se stěhuje na již třetí kontinent a minimálně 5 následujících let bude startovat v Saúdské Arábii.

Po měsících náročných příprav, po úspěšném letošním absolvování dvou největších závodů světa (Dakar 2019 , Morocco Desert Challenge 2019) oznámil Tomáš Ouředníček s Davidem Křípalem, že se zúčastní i dalšího ročníku slavné soutěže, ze které má již Tomáš na svém kontě 5 medailí, z toho jednu v TOP10. Úspěšná česká posádka pojede Dakar 2020 opět s vozem Ford Ranger Dakar 5.0l V8 vyrobeným v oficiální licenci Ford v Jihoafrické republice u NWM.

„V roce 2020 očekáváme v mnoha ohledech velmi speciální závod. Na jedné straně jsme velmi nadšení, že jedeme do Saúdské Arábie a je skvělé vidět, že sponzoři jsou také potěšeni touto jedinečnou příležitostí. Na straně druhé bude Českou republiku reprezentovat více posádek v královské kategorii automobilů než v kamionech, což se doposud ještě nikdy nestalo. Jmenování Davida Castery novým ředitelem závodu je velmi slibné, protože má bohaté zkušenosti s přípravou roadbooků a z posledních ročníků také jako navigátor továrního týmu Peugeot, ví, jak ještě vylepšit sportovní aspekt Dakaru,“ říká Tomáš Ouředníček.

Rally Dakar 2020 bude 5. ledna zahájena v Jeddah v Saúdské Arábii. Po téměř dvou týdnech závodění, včetně dne odpočinku v hlavním městě Riyadh, mohou soutěžící oslavit svůj úspěch a dosažení cíle v Al Qiddiyah 17. ledna 2020.

Hodinky PRIM vydraženy za 62 000 Kč pro dobrou věc!

Děkujeme, že jsme mohli být součástí Dakaru 2025

S velkou hrdostí a vděčností sdílíme výjimečný moment, který spojuje naši značku PRIM s legendárním závodem Rally Dakar. Limitovaná edice PRIM Dakar 2025, kterou jsme vytvořili v počtu 100 kusů, přispěla nejen k připomenutí této extrémní rallye, ale především pomohla dobré věci.

Jeden unikátní ambasadorský kus hodinek od Miloslava Janečka – jediný, který byl fyzicky přítomen přímo na Dakaru – byl vydražen za neuvěřitelných 62 000 Kč. Dražitelem se stal Aleš Zelenka, vášnivý sběratel dakarských artefaktů, kterému byl tento výjimečný kousek slavnostně předán při besedě v MMX Pivovaru v Letech u Dobřichovic. Hodinky byly navíc doplněny o certifikát podepsaný vítězi letošního Dakaru.

Celý výtěžek z aukce byl věnován nadaci Vize97 Dagmar a Václava Havlových, která pomáhá tam, kde je to potřeba. Děkujeme Olze Lounové, která s myšlenkou projektu pomoci spojila svou energii, a také všem, kdo sledovali Dakar prostřednictvím Dakar mobilem a přispěli v rámci bonus programu.

PRIM a Dakar: Spojení tradice, výkonu a hodnot

Jsme hrdým partnerem Dakaru, protože sdílíme stejné hodnoty: vytrvalost, preciznost a odvahu překonávat hranice. Každé hodinky z edice Dakar 2025 nesou ducha dobrodružství, ale tento konkrétní kus nyní navždy symbolizuje i solidaritu a pomoc druhým.

Děkujeme všem, kdo byli součástí tohoto krásného příběhu.
Společně dokazujeme, že i malé detaily – jako je ručně vyrobený český stroj času – mohou mít velký dopad.

Na berounce chtějí potvrdit jistotu v navigaci

Ollie Roučková s Ondřejem Martincem o tomto víkendu Nebudou chybět na stratu Berounka Rally Revival. Po přijetí na Dakar Classic se obě dvě posádky pustili do kompletní generálky obou dvou závodních aut, Suzuki Samurai doznal odlehčení, Toyota Land Cruiser prošel kompletní renovací. Berounská soutěž, bude potvrzením navigace pro samotnou Rally Dakar.

„Tým se nám rozrostl o druhé závodní auto, ve kterém máme zbrusu nového navigátora. Navigátorský novic bude sedět i v mém Suzuki, kdy jsem díky jistým okolnostem musela sáhnout po novém navigátorovi. Tím bude Jiří Kopřiva. A vidíte, projekt z kopřiv na Dakar dostává nový rozměr, právě s Jirkou. Ondřeje Martince bude navigovat náš hlavní mechanik Gabriel Žúbor. Čímž sem přišla o hlavního mechanika, ale na druhou stranu vidím velkou sílu v naší druhé posádce.“ – Ollie Roučková

Roudnické posádky Czech Samurais Roučková a Martinec odstartují do Rallye Berounka Ravival s jejich soutěžními vozy Suzuki Samurai a Toyota Land Cruiser.Roudnické posádky Roučková a Martinec odstartují do Rallye Berounka Ravival s jejich soutěžními vozy Suzuki Samurai a Toyota Land Cruiser.

Programy Rally Berounka Revival

Tomáš Ouředníček – osobnost roku

Tomáš Ouředníček – osobnost roku

Významného ocenění se o uplynulém víkendu dočkal dakarský závodník Tomáš Ouředníček. Z rukou ředitele motoristické výstavy LEGENDY 2019 Lubora Kose převzal prestižní ocenění OSOBNOST ROKU 2019.

Výstava Legendy se již pošesté konala v Praze, zahajovací den patřil mimo jiné ocenění nejvýznamnějších exponátů a expozic. „Když mne pořadatelé pozvali na pódium, začínal jsem cosi tušit. A po ocenění nejkrásnějších automobilů a expozic jsem najednou slyšel svoje jméno. Je to nepopsatelná pocta a nádherná odměna za naše velké celoroční nasazení a úspěchy a samozřejmě také velká motivace do dalšího závodění. Děkuji pořadatelům za toto krásné ocenění a za perfektní organizaci unikátní výstavy Legendy,“ komentoval slavnostní chvíle překvapený Tomáš Ouředníček.

Tomáš Ouředníček je šestinásobným účastníkem dakarské rally, v letošním ročníku se s Fordem Raptor umístil na sedmnáctém místě mezi automobily. Letošní sezonu již odstartoval opět ve voze Ford Ranger v barvách stáje South Racing CE a spolu se svým navigátorem Davidem Křípalem úspěšně dokončil i druhý největší závod světa Morocco Desert Challenge 2019. Tým již zahájil jednání s partnery o účasti na Rally Dakar 2020 v Saúdské Arábii.

Zdroj: www.tomasourednicek.cz