O kolekci

Jak již napovídá samotný název odkazující na letce, limitovaná edice PRIM Aviator vychází z modelové řady sport a je věnována československému letectvu. Model je určen všem leteckým nadšencům jak civilních letadel, pozorovacích letadel, tak i sportovních či historických kousků.

Inspirovali jsme se designem palubních hodin. Ciferník ve světlém nebo tmavém provedení a hlavně velké arabské číslice na indexech opatřené luminiscencí zajišťují perfektní čitelnost za všech světelných podmínek. A luminiscenční trojúhelník na otočné lunetě? Jeho příběh a důvod pro jeho umístnění je prostý. Stejně jako potápěči při ponoru, tak letec při vzletu měl potřebu odečítat. Odečítat, kdy mu dojde dech, tedy palivo. Například Homberegerův Messerchmitt 109 Bf měl při plné palivové nádrži palivo na 80 minut letu. Takže nastavení doby vzletu na minutové ručce bylo pro hladký průběh operace velmi žádoucí.

U hodinek PRIM Aviator jsme se rozhodli využít moderní vzhled s pilot prvky. Hodinky jsou tak atraktivním doplňkem každého muže. Na designu hodinek pracovali designéři našeho studia, kteří pečlivě vybírali barevné kombinace a materiály pro tento nadčasový model. Zpracování hodinek zaujme všechny kolem Vás a zanechá opravdový dojem. Pilotní výrazné dynamické prvky jsou patrné na přední straně jednoduchého, ale propracovaného číselníku v tmavé nebo světlé barvě v kombinaci s navrženými ručkami.

PRIM Aviator
– Kompletace hnědá

PRIM Aviator
– Kompletace hnědá

PRIM Aviator
– Kompletace modrá

PRIM Aviator
– Kompletace modrá

O modelu

Limitovaná edice PRIM Aviator je osazena kvalitním švýcarským kalibrem Sellita SW 290-1. Tento elegantně sportovní model s výraznými luminiscenčními čísly a keramickou lunetou chrání nejdokonalejší antireflexní safírové sklíčko. Samotná keramická luneta je doplněna minutami s tradičním pilot trojúhelníkem a čárky připomínající umělý horizont. Limitovaná série 50 kusů v modro bílé verzi a 50 kusů černo hnědé.

Pouzdro je vyrobeno z ušlechtilé nerezové oceli 316L, dále upravené kartáčováním a leštěním. Samozřejmostí je šroubovací korunka doplněna symbolem PRIM. Model je osazen originálními ručkami mečovitého tvaru se silnou luminiscenční vrstvou, které k tomuto modelu bezvýhradně patří. Tvar meče vypadá na hodinkách velmi energeticky a mocně. Tento model sportovních hodinek je označen a testován na 10 ATM.

Designéři se inspirovali tradiční tématikou pilotních hodinek s výraznými prvky arabských čísel, které jsou díky dokonalé luminiscenční vrstvě čitelné i za ztížených podmínek. Číselník s vnější minutovou stupnicí umocňuje sportovní vzhled tohoto modelu. Hodinky jsou uzavřeny nerezovým víčkem s popisem limitované série a svým výrobním číslem. Dominantou zadního průzoru zůstává dvouplošník, odkazující na počátky československého letectví. Zachován zůstal také detail pracujícího strojku hodinek a rotoru s označením PRIM AUTOMATIC.

PRIM Aviator

Specifikace

Kalibr Voděodolnost Rozměry
Sellita SW 290-1 10 ATM ∅ 42 x 14 mm

 

Sklo Pouzdro Řemínek
Antireflexní safírové vypouklé Ušlechtilá nerezová ocel 316L Kožený, 20 mm, zapínání na trn

 

Frekvence oscilátoru Rezerva chodu Počet kamenů
28 800 kyvů za hodinu (4Hz) cca 41 hod. 31

Specifikace

Kalibr
Sellita SW 290-1

Voděodolnost
10 ATM

Rozměry
∅ 42 x 14 mm

Sklo
Antireflexní safírové vypouklé

Pouzdro
Ušlechtilá nerezová ocel 316L

Řemínek
Kožený, 20 mm, zapínání na trn

Frekvence oscilátoru
28 800 kyvů za hodinu (4Hz)

Rezerva chodu
cca 41 hod.

Počet kamenů
31

Provedení

Limitovaná edice PRIM Aviator je osazena kvalitním švýcarským kalibrem Sellita SW 290-1. Tento elegantně sportovní model s výraznými luminiscenčními čísly a keramickou lunetou chrání nejdokonalejší antireflexní safírové sklíčko. Samotná keramická luneta je doplněna minutami s tradičním pilot trojúhelníkem a čárky připomínající umělý horizont. Limitovaná série 50 kusů v modro bílé verzi a 50 kusů černo hnědé.

W91P_13169_A_komp
Aviator – A

W91P.13169.A

KOUPIT
W91P_13169_B_komp
Aviator – B

W91P.13169.B

KOUPIT

Provedení

Limitovaná edice PRIM Aviator je osazena kvalitním švýcarským kalibrem Sellita SW 290-1. Tento elegantně sportovní model s výraznými luminiscenčními čísly a keramickou lunetou chrání nejdokonalejší antireflexní safírové sklíčko. Samotná keramická luneta je doplněna minutami s tradičním pilot trojúhelníkem a čárky připomínající umělý horizont. Limitovaná série 50 kusů v modro bílé verzi a 50 kusů černo hnědé.

Aviator – A

W91P.13169.A

KOUPIT
Aviator – B

W91P.13169.B

KOUPIT

3D návrh pouzdra

3D návrh pouzdra

Historie a zajímavosti dvouplošníku

Dvouplošník (ve starší literatuře též dvojplošník) je letadlo s dvěma pevnými nosnými plochami podobného rozpětí nad sebou. Jedno křídlo je umístěné na spodní hraně trupu, nebo pod ní, druhé se nachází nad trupem na speciální vzpěrové konstrukci a je zpravidla více vpředu. Dvouplošníky umožňovaly v době počátků letectví řešit problémy s nutnou plochou křídel, hmotností a tuhostí konstrukce. První letouny měly po vzoru ptáků profil křídla velmi tenký – z důvodu nedostatečné tloušťky však nebylo možno profil navrhnout jako samonosný.

Aero A-29
Jednalo se o první hydroplán československé konstrukce. Aero A-29 byl dvouplošník pro dvoučlennou posádku: pilot a navigátor-pozorovatel. Již v říjnu 1926 ustavil tovární šéfpilot Josef Novák na prvním vyrobeném kuse národního výškového rekordu v kategorii vodních letounů v hodnotě 4 675 metrů, platný ještě v roce 2014. Mimo období střeleb v Kumboru byly letouny používány jako pozemní s podvozkem o velkém rozchodu. Po úplném ukončení plovákového provozu dosloužily většinou jako cvičné (s demontovaným vlečným zařízením) v letecké škole v Prostějově, nebo jako vlečné na střelnicích v Československu.

Praga E-40
Praga E-40 byl československý dvoumístný školní dvouplošník pro základní výcvik, vyráběný leteckým oddělením Praga společnosti Českomoravská-Kolben-Daněk. Letoun byl určen jako cvičný letoun pro základní výcvik.

V roce 1920 začínají na území ČSR vznikat první firmy pro civilní létání. Současně s nimi u nás působí také zahraniční Francouzsko – Rumunská firma CIDNA. První čistě Československou společností byla firma Ikarus a později společnost Falco. Nejdříve se obě organizace zaměřovaly na vyhlídkové lety, ale později začaly i s klasickou přepravu cestujících. Dva roky po jejich vzniku (1922) se společnosti Ikarus a Falco spojily v jednu pod jménem Československá letecká akciová společnost (Čs. L. A. S.).

Zdroj: Wikipedie

Praga E-40
Praga E-40 byl československý dvoumístný školní dvouplošník pro základní výcvik, vyráběný leteckým oddělením Praga společnosti Českomoravská-Kolben-Daněk. Letoun byl určen jako cvičný letoun pro základní výcvik.

V roce 1920 začínají na území ČSR vznikat první firmy pro civilní létání. Současně s nimi u nás působí také zahraniční Francouzsko – Rumunská firma CIDNA. První čistě Československou společností byla firma Ikarus a později společnost Falco. Nejdříve se obě organizace zaměřovaly na vyhlídkové lety, ale později začaly i s klasickou přepravu cestujících. Dva roky po jejich vzniku (1922) se společnosti Ikarus a Falco spojily v jednu pod jménem Československá letecká akciová společnost (Čs. L. A. S.).

Zdroj: Wikipedie

Další limitované edice

  • PRIM ANTONÍN MÁNES
    anemptytextline
    více o kolekci
  • PRIM RATHOUSKY BARELL
    anemptytextline
    více o kolekci
  • PRIM Tourbillon Bedřich Smetana
    anemptytextline
    více o kolekci
  • PRIM Jubilee + Tenis
    anemptytextline
    Více o kolekci
  • PRIM Mistři světa 2024
    anemptytextline
    více o kolekci
  • PRIM czech team Paris
    anemptytextline
    více o kolekci
  • PRIM SPORT TRITIUM WORLD TIMER
    anemptytextline
    více o kolekci
  • PRIM 500 km slovenských
    anemptytextline
    více o kolekci
Navštivte naši firemní prodejnu
Kontakt
+ 420 558 441 193
obchod@prim-hodinky.cz
Adresa
Příborská 1473
738 02 Frýdek-Místek
Otevírací doba
Po-Pá     8:00-16:00
Polední pauza 12.00-12.30

Rádi vás obsloužíme i po 16.00 hod. na základě předchozí telefonické či mailové domluvy.

Další prodejny