O kolekci
Po úspěšné a vyprodané edici v roce 2020 byla příprava nového pilotního modelu opět na pořadu dne. Edice stvořená pro opravdové fajnšmekry, která upoutá svým střídmým vzhledem. Pilotní hodinky už dlouho nejsou jen výsadou pilotů. Jejich koupí si připomínáte příběh o lidské odvaze, zručnosti a touze překonávat možnosti. Zároveň je to technicky a řemeslně dokonalý výrobek. kupujete si společně s technicky a řemeslně dokonalým výrobkem také připomínku dlouhého příběhu o lidské odvaze, zručnosti a touze překonávat své možnosti. Model jsme vytvořili na počest legendy světového letectví – letounu Zlín Trenér. Ten vznikl v Československu.
Moderní automatický chronograf hodinek PRIM LETOUN ZLÍN Z-XII v limitované edici 50 ks. Tento unikátní model uchvátí sportovním vzhledem s populárními pilot design prvky a dokonalou luminiscencí. Pro hodinky PRIM LETOUN ZLÍN Z-XII, jsme zvolili ověřené materiály a moderní technologie. Srdcem hodinek je unikátní kalibr Seiko NE88A, který ocení opravdoví znalci.
O modelu
Exkluzivní pilot mechanické hodinky s chronografem a automatickým natahováním. Pouzdro je vyrobeno z ušlechtilé nerezové oceli 316L v kombinaci lesku a matu. Po úspěšné edici předchozího modelu, jsme se opět rozhodli použít strojek NE88A (Seiko), který ocení opravdoví znalci. Samotná výroba kalibru pro naši zakázku trvala přes 2 roky. Jedná se o jemný hodinkový strojek, který na scénu přišel v srpnu roku 2014. Vyznačuje se moderní vysokou frekvencí, rezervou chodu více než 45 hodin, vysokým množstvím kamenových uložení (tedy 34 syntetických rubínů), které snižují možné tření hřídelí a dalších komponentů. Kalibr má moderní stavbu, je přesný a spolehlivý, zároveň majitel ocení jemný chod tlačítek chronografu.
U hodinek PRIM LETOUN ZLÍN Z-XII jsme se rozhodli využít moderní vzhled s tradičními pilot prvky, hodinky jsou tak atraktivním doplňkem šatníku. Na designu hodinek pracovali designéři našeho studia, kteří pečlivě vybírali barevné kombinace a materiály pro tento nadčasový model. Designéři naší manufaktury navrhli speciální font číslic, který byl následně vyroben speciálně pro naší limitovanou edici. Samotný ciferník je upraven metodou pískování a vytváří tak ojedinělou strukturu, kterou doplňují luminiscenční arabské čísla spolu s minutovou stupnici.
Zpracování hodinek zaujme všechny kolem Vás a zanechá opravdový dojem. Propracované linie většího 45mm pouzdra, originálně navržená pilot korunka dodává hodinkám tu správnou eleganci. Tyto výjimečné hodinky jsou vyrobeny s nejvyšší precizností a zaujmou svým luxusním zpracováním. Celkový vzhled pilot hodinek zdůrazňují použité ručičky, které k modelu bezvýhradně patří.
Pilotské výrazné dynamické prvky jsou patrné na přední straně propracovaného číselníku. Pilot ručky a indexy jsou pokryté super lumini vrstvou a umožňují tak odpočet času při snížené viditelnosti. Hodinky jsou vybaveny kvalitním antireflexním safírovým sklem. Voděodolnost 10 ATM zaručuje vysokou odolnost i pro náročné zákazníky. Hodinky jsou sladěny s koženým řemínkem s tradičními cvoky a doplněným dvojitou sponou s tzv. motýlkem. Limitované edice je vyrobená pouze v 50 ks. Tyto luxusní hodinky jsou dodávány spolu s certifikátem a záručním listem ve speciální krabičce. Pokud tak milujete letectví a nebo hledáte nadčasový funkční design, hodinky jsou vyrobeny právě pro vás.
Hodinky z kolekce PRIM Pilot Automatic Chrono nabízíme ve třech barevných variantách. Modrá – 20 ks, Béžová – 15 ks, Růžově zlatá – 15 ks
PRIM LETOUN ZLÍN Z-XII
Specifikace
Kalibr | Voděodolnost | Rozměry |
---|---|---|
Seiko NE88A | 10 ATM | ∅ 45 x 17 mm |
Sklo | Pouzdro | Řemínek |
---|---|---|
Antireflexní safírové vypouklé | Ušlechtilá nerezová ocel 316L | Kožený, 22 mm, cvoky s dvojitou sponou s motýlkem |
Frekvence oscilátoru | Rezerva chodu | Počet kamenů |
---|---|---|
28 800 kyvů za hodinu (4Hz) | +-45 hod. | 34 |
Specifikace
Kalibr |
---|
Seiko NE88 |
Voděodolnost |
---|
10 ATM |
Rozměry |
---|
∅ 45 x 17 mm |
Sklo |
---|
Antireflexní safírové vypouklé |
Pouzdro |
---|
Ušlechtilá nerezová ocel 316L |
Řemínek |
---|
Kožený, 22 mm, cvoky s dvojitou sponou s motýlkem |
Frekvence oscilátoru |
---|
28 800 kyvů za hodinu (4Hz) |
Rezerva chodu |
---|
+-45 hod. |
Počet kamenů |
---|
34 |
Provedení
Limitovaná edice PRIM LETOUN ZLÍN Z-XII je osazena kvalitním kalibrem NE88A. Tento elegantně sportovní model s výraznými luminiscenčními čísly a keramickou lunetou chrání nejdokonalejší antireflexní safírové sklíčko. Samotná keramická luneta je doplněna minutami s tradičním pilot trojúhelníkem a čárky připomínající umělý horizont. Limitovaná série 20 kusů v modré verzi, 15 kusů béžové a 15 kusů růžově zlaté.
Provedení
Limitovaná edice PRIM LETOUN ZLÍN Z-XII je osazena kvalitním kalibrem NE88A. Tento elegantně sportovní model s výraznými luminiscenčními čísly a keramickou lunetou chrání nejdokonalejší antireflexní safírové sklíčko. Samotná keramická luneta je doplněna minutami s tradičním pilot trojúhelníkem a čárky připomínající umělý horizont. Limitovaná série 20 kusů v modré verzi, 15 kusů béžové a 15 kusů růžově zlaté.
Velké poděkování patří panu Karlu Čermákovi a pilotovi Jiřímu Hruškovi, kteří nám poskytl originální letoun Zlin Z-126 OK-IFO, v tuto chvíli poslední létající “akrobatický” kus tohoto typu. Letadlo je k vidění i létání v aeroklubu v Rakovníku.
Nadčasový kalibr NE88A
Velkou pochvalou pro hodinářskou značku je, když konkurenti sáhnou po jejích strojcích. To je případ japonského Seiko a značek jako TAG Heuer a koupě licence Seiko 6S37 pro svůj Calibre 1888. Ale i další výrobců, jako německý Junghans, francouzský Pequignet, litevský Vostok-Europe…, kteří sáhli po strojcích Seiko.
Strojek NE88A je moderní, na scénu přišel v srpnu roku 2014 a vycházel z kalibru Seiko 8R39. Má společné charakteristiky s „ikonou“ Valjoux – frekvenci 28 800 polokmitů/h, sčítače minut a hodin, centrální stopovací sekundovou ručku. Ale také zásadní odlišnosti. Na rozdíl od Valjoux nepoužívá vačkový rozdělovač. Velmi zjednodušeně řečeno jde o soustavu pák, prostřednictvím kterých se po stisku tlačítka na pouzdře spustí stopování času.
Seiko NE88A používá palcový rozdělovač, jehož charakteristický centrální díl má tvaru palců, nebo také cimbuří. Toto řešení je samozřejmostí u většiny švýcarských výrobců vysoké třídy. Kromě jiného proto, že zajišťuje jemnější a přesnější spouštění stopek.
Navíc NE88A pro mechanismus spouštění, zastavování a nulování stopek používá vertikální spojku. Je výrobně podstatně náročnější, ale přináší vyšší kvalitu celého mechanismu. Seiko přidává i méně obvyklé vlastní řešení nulování, tedy návratu ruček malých sčítačů minut, hodin a velké centrální ručky sekund. Běžné je použití jen dvojice srdcovek, které otočí i s ručkami na pozici 12 jedna páka. Vrací se sice okamžitě, skokově, na „nulu“. Ovšem jen stopovací ručky sekund a minut. Hodin ne. Japonský strojek zvládá i tohle. Má trojramennou páku v jeden okamžik otáčející tři srdcovky a tedy i všechny tři ručky stopek.
Seiko a tento strojek chronografu se může pochlubit ještě jedním řešením, které opět najdete spíše jen ve strojcích takových značek jako IWC, Cartier a podobně. Jde o výstředníkový nátah, který Seiko zavedlo jako druhá značka vůbec v historii, a to nedlouho po IWC. Jedná se o přídavný mechanismus, který značně urychluje při obvyklém pohybu rotoru automatický nátah hnacího péra. To ono zaručuje jak rezervu chodu strojku. Rychlý nátah jako u NE88A pak zásadně ovlivňuje přesnost chodu, protože rychle poté, co hodinky teprve upnete na zápěstí, zajistí vysokou rezervu chodu.
Co tedy SII NE88A nabídne? Moderní vysokou frekvenci, rezervu chodu více než 45 hodin, vysoké množství kamenových uložení (tedy 34 syntetických rubínů), které snižují možné tření hřídelí a dalších komponentů. Kalibr má moderní stavbu, je přesný a spolehlivý, zároveň majitel ocení jemný chod tlačítek chronografu.
Historie a zajímavosti o letounu Zlín XII
První Z-XII (výrobní číslo 101, OK-BTA) vzlétl v dubnu roku 1935 Celkem bylo v letech 1935-1939 vyrobeno 201 letounů Z-XII, z nichž většina byla poháněna čtyřválcovým plochým motorem se vzduchovým chlazením Persy II. Tento typ Z-XII se stal nejrozšířenějším evropským sportovním letounem.
Jaroslav Lonek (22. prosince 1904, Chrudim – 26. ledna 1945, Drážďany) byl český letecký konstruktér, pilot a představitel československého protinacistického odboje. V Leteckém muzeu Metoděje Vlacha byla 10. září 2020 pokřtěna replika meziválečného sportovního a cvičného letounu Zlín XII.
Nevýrazný letoun s pístovým motorem, určený původně pro základní pilotní výcvik, ale později v některých verzích excelentní akrobatický stroj. To je stručná charakteristika Trenerů. Zlín Z-XII byl československý jednomotorový sportovní a cvičný dvoumístný celodřevěný dolnoplošník z poloviny 30. let 20.století.
Nejvýznamnější konstrukce Jaroslava Lonka a první typ letounu masově produkovaný Zlínskou leteckou akciovou společností (součást koncernu Baťa). Projekt Zlínu XII sice Lonek zpracoval již v době svého působení ve Východočeském aeroklubu v Pardubicích, nicméně realizace se dočkal až v roce 1935, kdy se Lonek stal šéfkonstruktérem Zlínské letecké akciové společnosti. Zrodil se tak vyjímečný letoun, který byl do začátku druhé světové války vyroben ve více než dvěstěpadesáti exemplářích a byl provozován ve jedenácti zemích.
Zdroj: Wikipedie
Praga E-40
Praga E-40 byl československý dvoumístný školní dvouplošník pro základní výcvik, vyráběný leteckým oddělením Praga společnosti Českomoravská-Kolben-Daněk. Letoun byl určen jako cvičný letoun pro základní výcvik.
V roce 1920 začínají na území ČSR vznikat první firmy pro civilní létání. Současně s nimi u nás působí také zahraniční Francouzsko – Rumunská firma CIDNA. První čistě Československou společností byla firma Ikarus a později společnost Falco. Nejdříve se obě organizace zaměřovaly na vyhlídkové lety, ale později začaly i s klasickou přepravu cestujících. Dva roky po jejich vzniku (1922) se společnosti Ikarus a Falco spojily v jednu pod jménem Československá letecká akciová společnost (Čs. L. A. S.).
Zdroj: Wikipedie
Autor článku NE88A: Igor Sirota šéfredaktor časopisu Hodinky & Šperky
Další limitované edice
Kontakt
obchod@prim-hodinky.cz
Adresa
738 02 Frýdek-Místek
Otevírací doba
Polední pauza 12.00-12.30
Rádi vás obsloužíme i po 16.00 hod. na základě předchozí telefonické či mailové domluvy.